“De oudste factuur die ik heb, stamt uit 1905”, vertelt William van Bergen, eigenaar en derde generatie van het familiebedrijf BikeLife Sjef van Bergen. “In die tijd bestond de KvK nog niet en werden bedrijfsgegevens nog niet officieel geregistreerd. Ons familiebedrijf is eigenlijk nóg ouder.” Ook de medewerkers maken bijna deel uit van de familie, zo lang werken sommigen er al.

Williams opa begon als smid, maar na verloop van tijd werden paarden vervangen door fietsen en weer wat later verscheen de bromfiets ten tonele. Zo groeide de onderneming uit tot een samengesteld bedrijf met fietsen, brommers, auto’s en zelfs een tankstation, gerund door Williams vader en diens broer. “Bijna dertig jaar geleden nam ik de tweewielertak over van mijn vader. Ik begon met één monteur, nu zijn we met ons negenen. We hebben echt een mooie groei doorgemaakt.”

Laatste puntjes op de “e”

Die groei is niet alleen te zien aan het aantal werknemers, ook aan het assortiment, de service én aan het winkeloppervlak. In het naastgelegen pand is een schitterende werkplaats gerealiseerd. De laatste puntjes worden op de “e” gezet: samen met onderdelenleverancier Shimano werd de ruimte ingericht met de laatste software voor e-bikes. “Onze monteurs hebben inmiddels zóveel training gehad en ervaring opgedaan met Shimano, dat we gebombardeerd zijn tot Shimano Service Center. Dat houdt in dat we zelf mogen beoordelen of iets vervangen moet worden en of dat dan onder de garantie valt. We hoeven dus niet meer te wachten op de goedkeuring van de fabrikant.”

Quickservice

“We hebben ook een quickservice. Groesbeek mag veel toeristen verwelkomen. Fietsen in de omgeving is een geliefde bezigheid. Als je dan een dagje komt om hier te fietsen en je band gaat lek, dan is het wel fijn als je na een half uurtje weer verder kunt. Gelukkig hebben we, ondanks het almaar groeiend tekort aan vakmensen, een nieuwe monteur kunnen aannemen. Een leerling-monteur ondersteunt ons, zodat de wachttijden niet te lang worden en we in de toekomst hopelijk ook op maandagmiddag open kunnen zijn.”

Haal- en brengservice

BikeLife Sjef van Bergen biedt ook een haal- en brengservice in de regio Nijmegen. Op woensdag worden voor de middag fietsen opgehaald die reparatie of onderhoud nodig hebben, iedere vrijdag brengt men fietsen die gerepareerd zijn weer terug naar de klanten.

Uitbreiding winkel

William besluit: “We zijn erg trots op ons nieuwe Shimano Service Center. En op onze winkel, die in het najaar ook getransformeerd zal worden. BikeLife Sjef van Bergen zal dan Van Bergen Tweewielers gaan heten.” William is nog op zoek naar vakmensen!

www.bikelifegroesbeek.nl
Pannenstraat 8, 6562 AD Groesbeek
024 – 397 7477 | info@sjefvanbergen.nl