De invloed van reclame is gigantisch. Onbewust gaan die ontelbare prikkels die we dagelijks opnemen in ons brein zitten. En daar blijven ze een tijdje zitten, totdat we in de supermarkt lopen en een potje pindakaas in het karretje leggen. Wie is er niet groot mee geworden? Maar ook: Heerlijk Helder …

Herhaling werkt dus het beste voor ons onderbewustzijn. Het blijft hangen. Niet alleen teksten of liedjes, maar ook afbeeldingen, tekeningen en foto’s. Daar kun je slim gebruik van maken. Denk goed na wat voor soort gevoel zit in het product wat je wil verkopen. Dit gevoel, deze beleving, zou je kunnen proberen uit te beelden en dan op stickers laten drukken.

Emotie

Consumenten schaffen producten en diensten aan op gevoel. Als ze dus dat gevoel terugvinden of herkennen in een sticker met jouw product, wordt jouw product verkocht. Zet dat gevoel en die emotie op de stickers. Zo ben je ervan verzekerd dat de stickers snel worden meegepakt en ergens anders weer worden neergelegd of zelfs opgeplakt. Bijvoorbeeld op de bus van het werk. Of op de schoolagenda.

 

Verspreiding
Stickers worden gratis verspreid, wat een bijkomend voordeel is. Vooral als er iets moois of leuks op staat. Stickers met logo zijn altijd erg in trek en worden makkelijk gepakt. Stickers drukken is slim. Je kunt ze neerleggen in de buurtsuper of in het wijkcentrum. Mensen nemen ze snel mee. Maar heel belangrijk is dus wat er op de sticker staat. Stickers maken is heel erg leuk om te doen, maar let wel op welke emotie je er op zet. Als jouw product snoep is, past daar de kleur roze natuurlijk perfect bij. En een hartje. En misschien iets dromerigs. Probeer op die manier te filosoferen en maak er iets moois van. Je zult zien dat de stickers een succes zijn en dat jouw producten veel verkocht worden. Reclame is emotie. Emotie die diep in je hersenen gaat zitten en er uitkomt als je het product toevallig in de winkel ziet liggen in het schap. Dan zal dat product eruit springen en je hersenen zullen die emotie herinneren en voor je het weet ligt er weer een product van je in een winkelwagentje.