Bovemij bestaat voor en door de mobiliteitsbranche. Het is haar doel om bedrijven in de mobiliteitsbranche succesvol te helpen ondernemen. Van oudsher deed het bedrijf dat al met verzekeringen, financieringen en rechtshulp. Maar de mobiliteitsbranche staat steeds meer onder druk. Door alternatieve distributiekanalen, nieuwe mobiliteitsoplossingen en steeds meer online aanbieders en vergelijkingssites. Tegelijkertijd heeft ook de consument zijn uitdagingen op mobiliteitsgebied. Hij ziet door de bomen het bos niet meer. Zijn fundamentele vraag: wie kan ik vertrouwen?

En dus is Bovemij volop aan het transformeren om haar zakelijke klanten en consumenten bij deze nieuwe uitdagingen te kunnen helpen. Business Analist Anika Elijzen en Corporate Recruiter Bibi Verberk vertellen over de plannen hoe Bovemij bij die uitdagingen gaat helpen.

Anika begint: “Als dochter van BOVAG zijn we bij Bovemij in de unieke positie om – samen met de branche – de uitdagingen van de mobiliteitsbranche en die van de mobiliteitsconsument met elkaar te verbinden. Zo zijn we een paar jaar geleden gestart met mobiliteitsplatform viaBOVAG.nl, waar consumenten terecht kunnen met al hun mobiliteitsvragen. De data die we daar verzamelen verrijken we, waardoor we de verkoopkansen van mobiliteitsbedrijven vergroten.”

‘Data-driven’ Bovemij

Bibi: “Ons dochterbedrijf RDC in Amsterdam is de stuwende kracht achter die transformatie naar een data-driven Bovemij. Het bedrijf biedt bedrijven in de mobiliteitsbranche data en slimme applicaties waarmee klanten sneller, beter en gerichter benaderd kunnen worden.” Anika vult aan: ‘Die transformatie tot een databedrijf betekent nogal wat voor ons bedrijf; we zijn volop in beweging. Tot voor kort werkten de aparte bedrijfsonderdelen nog maar weinig samen. Maar door onze platformstrategie gebeurt dat veel meer. Want alleen sámen kunnen wij een antwoord bieden voor de mobiliteitsbranche die constant in ontwikkeling is.” Bibi: “Zo helpen we als Bovemij om het consumentenvertrouwen in de branche te vergroten. Én om dat vertrouwen – met behulp van transparantie vooraf en garantie achteraf – waar te maken. Want vertrouwen versterkt de verbinding.”
Dat wil Bovemij bereiken door een ‘agile’ organisatie te worden. Een organisatie die niet uit afdelingen, maar uit multidisciplinaire teams bestaat die snel en zelfstandig kunnen handelen en daarbij ook experimenteren.

Collega’s gezocht: nieuwe functieprofielen

“Om onze nieuwe organisatie vorm te geven, zijn we ook altijd op zoek naar enthousiaste collega’s. We kijken daarbij verder dan iemands cv. We vinden het ook belangrijk dat iemand qua persoonlijkheid in het team en bij de missie past. Juist omdat we in beweging zijn, zoeken we collega’s die uitdagingen niet uit de weg gaan: vooruitdenkers en -doeners. Mensen die meedenken en met eigen initiatieven komen. Die verantwoordelijkheid voelen en nemen en die samenwerken vanzelfsprekend vinden. Op dit moment zijn we onder andere op zoek naar accountmanagers, data-analisten, functioneel beheerders, architecten, data-engineers en marketeers”, aldus Bibi.
Anika: “Ik zou het iedereen aanraden bij ons te komen werken. Bovemij is een informele organisatie met veel aandacht voor haar medewerkers. We organiseren veel: van wekelijkse interne webinars tot online bingo’s en pub quizzen. En je wordt echt gezien en gehoord. Bij Bovemij krijg je daarnaast alle ruimte en mogelijkheden om jezelf te ontwikkelen. Stap je in?”

Meer weten? Kijk op Werken bij Bovemij.