In de september-editie van ‘Hallo! Nijmegen’ stelden we DAKA Beuningen aan je voor, een waar sport­paradijs met zo’n 5.500 m2 aan sport- en lifestyle-artikelen van prachtige merken. De medewerkers staan altijd enthousiast voor je klaar met advies op het gebied van onder andere voetbal, hockey, running, tennis, fitness, boksen en funwheels. Deze keer focussen we ons op de gigantische wintersportafdeling met de laatste collecties en handigste snufjes.

Bij binnenkomst ga ik de trap op en loop direct tegen de wintersportafdeling aan. Als ik om mij heen kijk, zie ik pas echt hoe groot de afdeling is. Het aanbod is overweldigend. Toch voel ik me niet verloren, want de winkel biedt een perfect overzicht en logische opbouw. Door de ruime opzet gaat Corona-proof shoppen hier bovendien prima!

Vernieuwd (exclusief) aanbod

Manager van DAKA Beuningen Frank Ontrop werkt al 21 jaar in het pand waar nu DAKA gevestigd is. Voorheen huisden er andere sportwinkels, maar nog niet eerder was het aanbod zó uitgebreid als nu. “De winkelindeling is iets anders dan je gewend was. Het casual gedeelte is qua oppervlakte wat kleiner geworden, maar het wintersportgedeelte is gigantisch uitgebreid. Iedere hoofdsport heeft nu een eigen afdeling gekregen en het assortiment is bovendien per sport completer. Er zijn niet alleen meer artikelen bij gekomen, ook zijn artikelen in meer merken verkrijgbaar.”

De merken zijn stuk voor stuk goed. Toch betaal je zeker niet de hoofdprijs bij DAKA. Voor ieder bestedingsbudget is er ruim voldoende keus en ook zijn er wekelijks mooie aanbiedingen. DAKA Beuningen is het enige filiaal waar het merk PME Legend te koop is. Leerdam en Rotterdam zullen volgen, maar voorlopig genieten we dus van exclusiviteit in onze regio. DAKA Beuningen is bovendien het enige filiaal aan deze kant van de Waal. Verder tonen bij DAKA Beuningen merken als Armani, Black Bananas, Cruyff, Falke, Goldbergh en J.Lindeberg hun lijnen.

Vertrouwde gezichten

Het assortiment mag dan enorm zijn uitgebreid en het pand mag dan een complete look and feel gekregen hebben, de medewerkers en service zijn onveranderd gebleven. Zo werkt een behoorlijk aantal medewerkers van Franks team er al 12 tot 18 jaar met heel veel plezier. Antonie Bergers is één van de mede­werkers van het eerste uur en werkt zelfs al 19 jaar in het pand van het Beuningse filiaal. “Niet alleen voor ons als medewerkers is dat fijn, we zijn een hecht team en volledig op elkaar ingespeeld. Ook Klanten vinden het fijn onze vertrouwde gezichten te zien. Met veel van hen bouw je in de loop der jaren toch een band op. Je weet wat ze willen en je stemt je advies daarop af. Ook medewerkers en klanten raken dus op elkaar ingespeeld.”

In de winkel besteld, thuis bezorgd

DAKA werkt met een slim systeem dat onder meer bestellingen verwerkt en voorraden bijhoudt. Over het algemeen heeft DAKA van ieder item ruim voldoende in alle maten op voorraad en dreigt iets op te raken, dan wordt dat automatisch gesignaleerd en aangevuld. Toch kan het natuurlijk wel eens gebeuren dat je net misgrijpt. Maar dan biedt het handige systeem van DAKA uitkomst. In de winkel staan diverse zuilen, waarop de klant exact kan zien wat de voorraden in ieder DAKA-filiaal zijn. Je bestelt wat je nodig hebt en binnen 2 werkdagen wordt het bij je thuis afgeleverd. Dat is over het algemeen sneller dan dat online bestelde producten per reguliere post bij je op de deurmat vallen. Bovendien heb je in de winkel het product in handen gehad en kun je het goed beoordelen op kwaliteit, materiaal, pasvorm en kleur.

De DAKA VIP-app

Met de speciale VIP-app van DAKA spaar je voor shoptegoed. En het saldo kan snel oplopen, want bij iedere aankoop spaar je automatisch 4% van je aankoopbedrag, wat je na 2 weken kan verzilveren in de winkel. Aan jou de keus of je de opgebouwde korting direct bij een volgende aankoop inzet, of dat je verder spaart. Het systeem geldt in alle 17 filialen van DAKA. De VIP-app houdt een overzicht van je aankopen bij. Mocht je eens een aankoopbon kwijt zijn of vergeten, dan zijn alle gegevens terug te vinden in de app en kun je de aankopen probleemloos retourneren.

Voor iedere voet een schoen

Je zou misschien niet denken dat DAKA een familiebedrijf is als je weet dat er 17 filialen zijn. Kom je in Beuningen, dan voel je je direct welkom door de persoonlijke benadering van de medewerkers. Bovendien krijg je een buitengewoon deskundig advies, aangezien de medewerkers zelf ook fanatiek sporten of coachen.

Met diverse tools en services wordt iedere sporter hier optimaal uitgerust. Wat dacht je bijvoorbeeld van de DAKA 3D-voetscan? Ga je op wintersport en wil je veilig de piste af? Laat je dan adviseren over de ideale skischoen met behulp van een scan. Hiermee wordt jouw voet tot in detail gemeten en behoren pijn, tintelende tenen en andere klachten tot het verleden. Zijn er onverhoopt toch nog pijn­punten in de skischoen aanwezig? Dan kunnen deze bij DAKA dankzij bootfitting worden verholpen.

Slijp- en waxservice

Een goede wintersportuitrusting zorgt voor meer plezier en minder ongelukken met mogelijk blessures tot gevolg. Laat je uitrusting daarom minimaal één keer per seizoen onderhouden en ontdek de slijp- en waxservice van DAKA.

Daka